Etiketter

söndag 12 oktober 2014

Utvärdering och reflektion av konditionsmålet och träningsdagboken

Positivt:
  • Positivt med träningsdagsboken är att jag fick bra översikt över mina aktiviteter. 
  • Jag upplevde att det kan vara positivt om man kan träna med en kompis. När man tränar med kompisar går tiden mycket snabbare och man har mycket roligare än när man tränar ensam. Man blir även mer motiverad för att träna. 
  • Det är även positivt att sätta upp mål, men det är viktig att målen är realistiska och möjliga att uppnå.
_________

Negativt:
  • Negativt har varit att det var rätt så kalt i slutet på augusti och det var inte så kul att gå ut och springa.
  • Det är negativt när man skadar sig eller är sjuk så tar det några dagar innan man kan börja träna på alvar.
  • Negativa var att när man tränade med kompisar kunde man enkelt sluta koncentrera sig på träningen och börja prata eller tramsa istället för att träna och inte få ut något av träningen och få dålig samvete. 
__________

Intressant:
Genom att skriva träningsdagbok fick man mycket bättre självdisciplin och koll på det man gör och behöver göra. 
Det är intressant att en och samma sak kan vara positiv och negativt samtidigt. Detta beror på vem man tränar med. Jag menar att det är roligt att träna med en kompis men samtidigt svårt att hitta en person som är på ungefär samma nivå. Jag tycker att varje gång tränar jag med någon som är mycket bättre än jag så känner jag mig inte så bra. Samma är om man tränar med någon som är mycket sämre än man själv så får man känslan att man inte fick något utav träningen. 

__________

Sammanfattning: 
Jag är jätte nöjd av att jag har skrivit dagboken. Den hjälpte mig att planera aktiviteter och uppnå mina konditionsmål. Jag lyckades springa Gunnesbo rundan och få tid under 14 min. Det gick inte så bra om det gäller att springa varje vecka eftersom någon vecka har jag varit sjuk, skadat eller orkade inte springa. Jag är också glad att jag spelade bra match mot en av Sveriges bästa 98:or och att jag vann en sett mot honom. Jag vet inte hur det kommer gå för oss i nattafotboll eftersom vi står som reserv och kan hända att vi kommer inte spela i den alls. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar